Petter Nilsson Vanishing points lll” 24/4- 9/5 2021

Vanishing points lll”

Äntligen, Nu gör vi ett nytt försök och den här gången ska vi lyckas!

Petter ställer ut mellan den 24/4 till 9/5 På Galleri kvadraten

Vi har naturligtvis coronasäkrat och besökarna slussas in. Det vernissagekort ni fick i november gäller, men har ni tappat bort det så får ni ett nytt. Gäller som lott för betald medlem.
Mer om utställningen finns på Fb-sidan Kristinehamns konstförening

Vanishing points lll”
Örebrokonstnären Petter Nilsson ställer ut sina verk på Galleri Kvadraten,
Marieberg Kristinehamn 24/4 till 9/5
Vernissage och invigning Lördag 24/4 12.30
Öppet Tisdag – Söndag 13.00 – 16.00   Obs tiden!
…”Man ser direkt att färgerna är djärvare även om de fortfarande är lika bekväma för ögonen. Han berättar att det fortfarande handlar om naturen, miljön och sedan någonting diffust om tid. Kuberna i tavlorna är inte byggnader men dom kan vara det. Kanske framtida byggnader, kanske redan försvunna eller bara drömda. Kanske en fråga om de finns där alls eller ens räknas på samma sätt som träden runt dem. vattnet stiger runt allt.
För mig handlar de nya verken verkligen om tid men från naturens perspektiv. Det pratas om att vi måste rädda henne som om vi hade makten att döda henne. Den stod där innan oss, den står kvar när vi gått. Kanske inte på samma sätt, men det enda som behöver räddas är vi. Jag undrar om kuberna kanske är byggnader som aldrig kommer att bli. Petter säger att han inte vet, jag misstänker att han ljuger.”  -Martin Eklund

Alla är välkomna: Fri entré